Районна газета

ДО ВІДОМА СПОЖИВАЧІВ РАЙОНУ!

Кожен з нас практично щодня стає споживачем тих або інших товарів, робіт або послуг. Набуваючи все це, ми платимо наші чесно зароблені гроші. За ці свої чесні гроші ми всі хотіли б отримувати якісний товар, кваліфіковані послуги і роботи, високий сервіс обслуговування. На все це ми маємо повне право, надане нам законодавством України.

Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.

Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров'я і майна споживачів, а також навколишнього природного середовища встановлюються нормативними документами.

Забороняється введення в обіг фальсифікованої продукції.

Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

 Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом строку служби, в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

 Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.

У разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб'єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування, у тому числі ресторанного господарства, несуть відповідальність.

Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.

При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Питання захисту прав споживачів знаходиться на постійному контролі в відділі економічного розвитку і торгівлі Недригайлівської райдержадміністрації, а також у виконкомах сільських, селищних рад, де закріплені відповідальні з даного питання. В районі видане доручення голови Недригайлівської районної державної адміністрації від 23.09.2013 року № 13 «Про заходи щодо покращення роботи з питань захисту прав споживачів у Недригайлівському районі».

В квітні 2013 року проведено семінар-нараду з питань захисту прав споживачів за участю завідуючої юридичним сектором-юрисконсульта Інспекції з питань захисту прав споживачів в Сумській області. В жовтні поточного року проведено засідання «круглого столу», ініційоване громадською радою при Сумській обласній державній адміністрації по питанню «Співпраця місцевих органів влади, малого та середнього бізнесу у питаннях підтримки місцевого товаровиробника, забезпечення населення якісними продуктами харчування, підвищення надходжень до бюджетів всіх рівнів», за участю депутатів обласної ради, керівників контролюючих органів області, керівництва району, керівників бюджетних установ району,  підприємців та місцевих товаровиробників, сільських, селищних голів району.